Çin cep telefonu üretiminde 2012 ‘den bugüne hızla ilerleyerek akıllı üreticiler hızlı bir şekilde yükseldi ve çok sayıda mükemmel yerli akıllı telefon markaları ortaya çıkardı. Temsili isimler arasında Huawei, Xiaomi, OPPO ve VIVO gibi markaları sayabiliriz.
Ünlü pazar araştırma kuruluşu IDC‘nin yayınladığı verilere göre 2020 yılında Çin’in temsili 4 büyük markasının yerli akıllı telefonlardaki pazar payının % 85,4‘e ulaştığını açıkladı.
Başarı başarısızlıkla gelir ve refah düşüşle gelir.
İnsanlar Xiaomi‘nin “başarılarını” alkışlarken, hiç kimse eski yerli cep telefonu devlerinin Gionee ve Coolpad gibi uçurumun kenarına adım attığını fark etmedi, bir zamanlar cep telefonu devi olan Meizu yavaş yavaş ölüyor mu?
İlk yerli akıllı telefonun doğuşu
2007 Yılında tüm dünyada büyük sansasyon yaratan ilk nesil iPhone‘un akıllı telefonları resmi olarak ortaya çıkmıştı. Meizu cep telefonunun kurucusu Huang Zhang da bu durumu fırsata çevirerek, kendini akıllı telefonların araştırma ve geliştirmesine adadı. 2009 yılında, Çin’deki ilk büyük ekranlı tam dokunmatik akıllı telefon Meizu M8 pazara girdi.
iPhone 1
Meizu M8‘in piyasaya sürülmesinden iki ay sonra, satış hacmi 100.000 adede, 2016 yılında ise 22 milyon adet satışla zirveye ulaştı.
Satışlar düşüyor ve Meizu’nun dönemi sona mı eriyor?
Ürün araştırma ve geliştirme üzerine yoğunlaşan Meizu, maalesef yeni trendleri takip etmiyor, markayı reklam ve pazarlama yoluyla “paketlemiyor” du. Bu durumda bir çok kişinin gözünde “bireyselleşme” peşinde koşan bir markaydı. Meizu‘nun araştırma ve geliştirme döngüsünün diğer markalara göre daha uzun olması, birçok kişi üretim kapasitesiyle sorunları sorgulamaya başladı.
Maalesef trendleri takip etmediği için Meizu‘nun satışları 2017 yılından beri düşmekte. 2018 yılında yıllık satış hacmi ise sadece 9,48 milyon adete, bir önceki yıla göre % 46 düşüşle pazardaki payıda % 30 düştü. Pazar araştırma kuruluşu CINNO Research, Meizu’nun yıllık satışlarının 2020’nin etkisi nedeniyle, 1 ila 2 milyon adet arasında kalacağını tahmin ediyor.
Meizu devri geçti gibi görünüyor
Meizu, son yıllarda satışlardaki düşüşü nedeniyle sevkiyatlar için daha yüksek bir hedef belirledi ve ürünlerinin fiyatları da yükseldi. 2021‘de resmi olarak piyasaya sürülen Meizu 18 serisinin fiyat aralığı 4999 yuan ile 5999 yuan arasında değişiyor ancak pazarında talep görmüyor. Güçlü rakipler karşısında, Meizu’nun 2021’deki pazar payı sadece % 0,3‘te kaldı.
Meizu’nun geleceği nasıl gelişecek?
Meizu‘nun üretime daha fazla önem vermesi nedeniyle kalitesi eskisinden daha kötü hale geldi ve müşterilerinden şikayet alma oranları arttı. Neyse ki, şikayet sorununa önem vererek “21CN” tarafından yayınlanan verilere göre şikayet çözme oranı %80’in üzerine çıkarttı.
Meizu‘daki dalgalar durmadı, 2020 Aralık ayında, Red Star News Meizu’nun para kazanmak için cep telefonlarına Truva atları yerleştirdiği “siyah malzemeyi” ortaya çıkaran bir makale yayınladı. Meizu ön plana itildi ve herhangi bir yasadışı olaya karışmadığını açıklansada, insanların Meizu olan eğilimlerini de büyük ölçüde azalttı.